Menu
Abilitatea de a înțelege și a gestiona emoțiile

Abilitatea de a înțelege și a gestiona emoțiile

Înțelegerea conceptului „Inteligența emoțională” este cu atât mai dificilă în absența unei definiții clare. Cu toate acestea, ideea că abilitatea de a înțelege și gestiona emoțiile

poate să crească șansele de succes, a început să prindă avânt în momentul în care Daniel Goleman (1995) a oferit mai multe detalii despre acest concept. Dar cum arată inteligența emoțională manifestată în viața de zi cu zi?

1.Te gândești la emoțiile resimțite

Inteligența emoțională implică o analiză a emoțiilor resimțite. Abilitatea de a înțelege emoțiile și modalitatea în care acestea ne afectează comportamentul și relațiile cu ceilalți sunt un prim pas.

 2.Cauți feedback-ul și apreciezi feedback-ul constructiv

Nimeni nu acceptă cu ușurință un feedback negativ, însă persoanele cu un nivel ridicat al inteligenței emoțională înțeleg că acest tip de feedback reprezintă o oportunitate de învățare.

 3.Recunoști că ai greșit și îți ceri scuze

Este nevoie de mult curaj să îți ceri scuze. A face acest lucru nu înseamnă întotdeauna că ai greșit ci, mai degrabă, poate însemna că accepți și un alt punct de vedere și că pui pe primul loc relația cu persoana respectivă.

 

Desigur, sunt mai multe semne care demonstrează existența unui nivel crescut al inteligenței emoționale și mai multe modalități de a dezvolta această capacitate.

 

Te invităm pe 10 martie la cursul de Inteligență Emoțională pentru a afla mai multe despre conceptul care a schimbat viziunea lumii organizaționale în ultimul deceniu.

 

Last modified onMonday, 11 February 2019 22:17
Rate this item
(3 votes)

Leave a comment

Make sure you enter the (*) required information where indicated. HTML code is not allowed.

back to top