Menu
Cercul preocupărilor și cercul influenței. Un concept lansat de Stephen Covey!

Cercul preocupărilor și cercul influenței. Un concept lansat de Stephen Covey!

În fiecare zi, chiar dacă ne dorim sau nu acest lucru, ne aflăm în situații în care influențăm sau suntem influențați. Există studii conform cărora o persoană

introvertită poate influența pe parcursul vieții peste 10.000 de persoane. Dacă vrem să ne  mărim puterea de influență asupra unor situații, trebuie să vedem imaginea de ansamblu. Steaphen Covey ne propune un model foarte simplu și practic, care te poate ajuta mai mult decât crezi.


Cercul Preocupărilor
Fiecare dintre noi are anumite preocupări, începând de la politică, vreme, afaceri și până la sport, educație etc. Tot ce stârnește interes pentru noi, fie el cât de mic, intră în cercul procupărilor, iar tot ce este în afara acestuia nu reprezintă interes pentru noi. Bineînțeles, cercul poate suferi modificări în funcție de experiențele noastre.

Te așteptăm la cursul de negociere și influențare organizat în Iași! Pentru înscrieri completați formularul!

Dacă ne uităm cu atenție la cercul preocupărilor observăm existența zonei de influență care creează cercul influenței. În acest cerc intră doar lucrurile pe care le putem influența, asupra cărora putem interveni. De ce? Pentru că în acest cerc gradul nostru de implicare este mult mai mare față de cercul preocupărilor. Dacă pentru cercul preocupărilor cadrul este unul mai general și poate cuprinde multe lucruri, în cercul influenței vor fi cuprinse doar acele lucruri c maxim interes pentru mine și asupra cărora am control și lucrez în mod constant să am control.


Cum îți mărești sfera de influență?
Să ne imaginăm un fotograf care face o fotografie într-un parc. Are posibilitatea de a regla aparatul pentru a face o fotografie în care să cuprindă foarte multe elemente (copaci, bănci, oameni, etc) sau se poate concentra pe un anumit detaliu, un anumit copac, o anumită frunză etc. Focalizarea energiei pe un anumit aspect poate fi soluția pentru mărirea sferei de influență.


De exemplu, vreau să achiziționez un teren într-o zonă montană. Momentan această dorință se află în cercul preocupărilor întrucât îmi ridic anumite probleme și nu fac nimic concret (“Prețul este prea mare / Nu am bani ca să cumpăr / Nu găsesc nimic de vânzare / Nu știu cum să procedez cu actele”)
Focalizarea pe această dorință mă ajută în identificarea unor soluții pe care în mod normal nu le-aș identifica (ex: “pot negocia prețul / pot strange banii sau îi pot împrumuta de la bancă / pot căuta pe site-ul de specialitate sau în ziar / mă pot informa la primărie sau la cunoștințe”. Cercul influenței presupune atât focalizare a energiei cât și acțiune.

Tipuri de intervenție
Pentru a ne crește puterea de influență putem folosi 3 tipuri de intervenții:
1.Intervenția directă care are legătură cu propriul comportament. Îmbunătățirea abilităților și/sau competențelor poate fi soluția;
2.Intervenția indirectă are legătură cu persoanele cu care interacționăm. În această situația empatia ar putea fi o cale prin care putem influența în final;
3.Non-intervenția se referă la acele situații în care chiar nu putem interveni. Acceptarea situației este soluția, în acest fel nu vom permite problemelor să ne influențeze.

Cum ar arăta un plan de influență?

Ascultă:
Ce probleme, nemulțumiri, frustrări personale sau profesionale identific la mine?
Ce sentimente am avut într-o anumită situație?
Ce problemele de comportament mi-au cauzat aceste sentimente?

Analizează:
Unde aloc aceste probleme, în cercul influenței sau  cercul preocupărilor?
Cine mai este implicat în această problemă?
Care este problema de gândire ce cauzează comportamentul și sentimentele.
Cum ar trebui să gândesc?

Acționează:
Ce tip de intervenție aleg? Care este primul pas pe care vreau să-l fac?
Care sunt obiectivele? Le-am notat undeva astfel încât să știu ce vreau să obțin? Mi-am stabilit o agendă zilnică cu acțiuni pe care trebuie să le fac pentru atingerea obiectivului?

Last modified onMonday, 12 February 2018 06:38
Rate this item
(2 votes)

Leave a comment

Make sure you enter the (*) required information where indicated. HTML code is not allowed.

back to top