Menu
Iată lista cuvintelor cu cel mai mare impact în comunicarea scrisă

Iată lista cuvintelor cu cel mai mare impact în comunicarea scrisă

Odată cu accelerarea tehnologiei și apariția inteligenței artificiale în casele noastre, în buzunarele noastre, comunicarea scrisă a început să câștige teren în fața

comunicării verbale. Dacă acum 20 de ani tinerii care așteptau într-o stație de tramvai găseau subiecte comune pentru a face timpul să treacă mai repede, în prezent au device-uri cu care pot alunga timpul sau cu ajutorul cărora să comunice cu persoanele dragi. Aceeași tendință o regăsim și în vânzări, foarte multe magazine online au introdus live chat-ul pentru a interacționa cu potențialii clienții. De ce? Pentru că potențialul client utilizează mai mult acest canal de comunicare.


Dacă ai propria afacere sau dacă ocupi o poziție ce implică și comunicare scrisă cu clienții companiei, lista de mai jos ți-ar putea aduce un plus în activitate. Specialiști în comunicare afirmă că aceste cuvinte au cel mai mare impact asupra cititorului, prin urmare îți recomand să le folosești:
Câștigă, Sănătate, Fericit, Minunat, De încredere, Sigur, Frumos, Siguranță, Acum, Urgent, Neapărat, Descoperă, Ajutor, Numai, Înteleg, Corect, Relevant,Recunosc, Pertinent, Multumesc, Întrebari


Dacă vrei ca mesajul tău să aibă impactul dorit, atunci trebuie să ai în vedere următoarele:

  • Folosește cuvintele cu cel mai mare impact în comunicarea scrisă. Identifică care sunt cuvintele din lista de mai sus care se potrivesc mesajului tău;
  • Folosește între 50-60% dintre cuvintele expeditorului. Spre exemplu, dacă ai primit un e-mail de la un furnizor, ai șanse mai mari ca el să fie de acord cu tine dacă răspunsul tău conține cel puțin 50-60% dintre cuvintele folosite de el inițial;
  • Identifică care sunt valorile expeditorului tău. Mergând pe același exemplu cu furnizorul, dacă în e-mail trimis de acesta vom regăsim formularea “cu tot respectul..”, vom ști că pentru acesta respectul este o valoare importantă. Odată identificate valorile expeditorului, răspunsul nostru se va concentra pe acestea (ex: “respectăm decizia dvs însă....”;
  • Exprimă-te clar, o formulare greoaie nu o să-ți crească șansele de reușită. Gândește-te că spre deosebire de comunicarea verbală, aici îți lipsesc paraverbalul și nonverbalul.

Dacă ți-a plăcut acest subiect te așteptăm la cursul de project management pentru a-l dezbate pe larg. Înscrieri aici

Last modified onSunday, 28 January 2018 16:06
Rate this item
(1 Vote)

Leave a comment

Make sure you enter the (*) required information where indicated. HTML code is not allowed.

back to top